REPLIKATOR
Program namijenjen povezivanju centrale i dislociranih jedinica. Omogućava razmjenu podataka u svakom trenutku koristeći prvenstveno internet, moguće je slati i primati podatke n puta.
Sinhronizacija, kontrola i upravljanje prijenosom podataka između centrale i dislociranih jedinica – sastoji se primarno iz dva dijela – Replikator Server koji se instalira u centrali i Replikator Manager koji se instalira u dislociranim jedinicama.
Klasičan primjer primjene replikatora je poduzeće koje posluje sa četiri izdvojena skladišta i/ili maloprodaje te centralom. Zadaju se replikatorski uvjeti – centrala će zaprimati ulaze za poslovne jedinice 1 i 2, a poslovne jedinice 3 i 4 same zaprimaju robu. Sve dislocirane jedinice izdaju izlazne dokumente tipa ponude, predračune, račune R1, račune kroz kasu i sl. Također dislocirane jedinice šalju robu jedna drugoj kroz međuskladišnice.
U trenutku repliciranja program sinhronizira i uspoređuje baze te prenosi promjene i nove dokumente. Na ovaj način jedinice primaju sve potrebne dokumente i podatke iz centrale a centrala prikuplja podatke iz svih dislociranih jedinica. U trenutku pokretanja replikatora sve udaljene baze se usklađuju, svi novi dokumenti, promjene, artikli, partneri, uvjeti distribuiraju se brzo i sigurno.
Vrlo čest slučaj je povezivanje knjigovodstvenog servisa i klijenta, uobičajeno
knjigovodstveni servis knjiži promjene u financijskom knjigovodstvu, plaćama i poreznim evidencijama a klijent knjiži promjene u robnom knjigovodstvu. U trenutku povezivanja knjigovodstveni servis dobija sve proknjižene dokumente od klijenta te ih daje na knjiženje u evidencije financijskog knjigovodstva i porezne evidencije.
Prednosti su obostrane – dokumenti robnog knjigovodstva automatski se knjiže u temeljnice i porezne evidencije što knjigovodstvenom servisu štedi vrijeme i osigurava točnost podataka, povećava se ažurnost knjiženja i podiže razina usluge prema klijentu. Također bitno smanjuje fizičko cirkuliranje dokumenata – klijent ne nosi dokumente ili rekapitulacije dokumenata u knjigovodstveni servis već ih šalje elektronskim putem.
Tehnički preduvjeti za ovakav način rada je aktivna internet veza.