Kojeg posrednika odabrati?
https://porezna-uprava.gov.hr/hr/popis-informacijskih-posrednika/8019
Tko je obveznik dodjele KPD oznaka i na koje se proizvode ili usluge one primjenjuju? Što ako imamo iste artikle i u B2B i u B2C prodaji?
Što je AMS i koju ulogu ima u procesu fiskalizacije eRačuna?
Kako treba izgledati ispis eRačuna? Sadrži li fiskalni JIR/ZKI?
Koje promjene se događaju u fiskalizaciji 1.0 s uvođenjem fiskalizacije 2.0?
To znači da svi izdavatelji računa fizičkim osobama sada trebaju imati fiskalni certifikat i fiskalizirati račune plaćene transakcijski jednako kao i one plaćene gotovinom ili karticom.
Kako će se u KIS-u dohvaćati eRačuni za korisnike aplikacije MICROeRAČUN?
- Više o aplikacije MICROeRačun možete pročitati i na službenoj stranici PU: https://porezna.gov.hr/fiskal.../bezgotovinski-racuni/eracun
Kako se u fiskalizaciji 2.0 evidentiraju zaprimljeni eRačuni?
Što je elzvještavanje?
Kako se odvija? Automatski ili ručno u FiskAplikaciji. Korisnici KISERP integracijom sa odabranim IP slat će podatke automatski.
Kako se u fiskalizaciji 2.0 evidentiraju odobrenja, predujmovi i drugi dokumenti?
1. Hoće li se morati odvojiti numerički redoslijed izlaznih računa za gotovinu (fisk.1.0) i transakcijskih (fisk.2.0)?
Hoćemo li moći jednim ‘hicem’ uvesti više *.xml računa u glavnu knjigu?
KPD šifre proizvoda stavljaju samo proizvođači, a mi kao trgovci artikle moramo deklarirati kao uslugu. Postoje šifre usluga u veleprodaji i usluga u maloprodaji. Budući da isti artikal nekada prodamo u veleprodaji, a nekada u maloprodaji, na koji način ispravno deklarirati artikal po KPD-u?
Je li moguće slati i primati eRačune, a također fiskalizirati B2C račune u programu?
Tijekom poslovanja prodaje fizičkoj osobi (virmansko plaćanje) npr. automobil s dugotrajne imovine. Treba li tražiti certifikat i pokrenuti f1 ili pak ima rješenje kroz f2?
Hoće li biti moguće da više djelatnika radi istu vrstu računa ( zbog OIB-a i slijednosti numeričkih brojeva računa) ?
Do sada sam ulaz materijala većinom vodila po prezimenu kupaca. Nisam uvodila pojedinačne stavke računa osim kad se radi o repromateriju koji ulazi za lager i troši se po potrebi. Primam e-račune. Mijenjam li način rada?
Da li paušalni obrt od 01.01.2026 mora fiskalizirati račune prema građanima odnosno da li samim time mora uzeti fiskalnu kasu ili računovodstveni program u kojem će mu se fiskalizirati računi. Znamo da će izdavanje računa biti moguće preko aplikacije porezne MIKROeRAČUN od 2027 međutim nije jasno kako će paušalci izdavati račune prema građanima kroz 2026? Također ako možete pojasniti da li će od 2027 godine ova aplikacija MIKROeRAČUN biti među posrednicima usluga e-računa odnosno da li paušalac treba dodatno uzimati nekog od posrednika jer porezna je ovu aplikaciju prezentirala kao sve što je potrebno paušalcima.
Da bi paušalni obrt mogao ispuniti obvezu fiskalizacije (računa prema građanima), trebat će imati softver ili alat koji omogućuje fiskalizaciju. U praksi to znači:
- Program za izdavanje računa/fiskalna blagajna / modul
- Certifikat, autorizacija, veza prema servisu fiskalizacije
Program mora komunicirati s poreznim servisom fiskalizacije, dostavljati potrebne podatke, uključujući eventualno OIB primatelja računa kad je to obavezno. - Odabir/integracija informacijskog posrednika
Za primanje e‑računa i za komunikaciju s mrežom elektroničkih računa, potrebno je imati informacijskog posrednika ili koristiti sustav koji omogućuje slanje/primanje e‑računa
ZAKLJUČAK: paušalni obrt od 1.1.2026 mora fiskalizirati račune građanima i zato mora imati softver ili sistem (analogno “fiskalnoj blagajni”) koji može to omogućiti. Ne mora nužno bit klasična stacionarna kasa — ali mora postojati rješenje koje radi fiskalizacijske poruke.

