Uvod
Projekt Fiskalizacija 2.0 ima za cilj implementaciju sustava zaprimanja i slanja eRačuna u B2B segmentu, izvješćivanje PU u realnom vremenu, omogućiti digitalizaciju računovodstva i olakšati poslovanje poduzetnicima.
Njime će se propisati jedinstveni porezni i pravni okvir za:
- fiskalizaciju svih računa kod krajnje potrošnje u segmentu B2C (engl. Business to Consumer)
- izdavanje i fiskalizaciju eRačuna između poreznih obveznika u segmentu B2B (engl. Business to Business)
- fiskalizaciju računa izdanih između poreznih obveznika i javnih tijela u segmentu B2G (engl. Business to Government)
Ključne prednosti uključuju olakšanje poreznih prijava, smanjenje papirologije, povećanje transparentnosti poslovanja, zaštitu okoliša i prevenciju poreznih prevara.

MICRONIC rješenje
Pomno pratimo objave Zakonodavca vezano za Fiskalizaciju 2.0, već sada imamo sveobuhvatna rješenja koja omogućuju tvrtkama usklađivanje sa do sada poznatim Zakonskim odredbama o eRačunu.
- Integracija sa 9 posrednika za eRačun, kao osnova buduće fiskalizacije B2B računa. Birajte prema svojim potrebama najprikladnijeg posrednika bez nametanja i favoriziranja!
- Omogućeno jednostavno slanje eRačuna iz aplikacije uz kontrolu zaprimanja.
- Omogućen dohvat, pregled i automatizacija knjiženja primljenih računa.
- Svi originalni eRačuni dohvaćeni i knjiženi kroz KIS arhiviraju se u XML formatu, što omogućava jednostavno pohranjivanje i kasniji pristup svim poslanim i primljenim računima, osiguravajući usklađenost s obvezama čuvanja računa.
Fiskalizacija 2.0 (fiskalizacija bezgotovinskih računa)
Drugom fazom fiskalizacije proširit će se obveza evidentiranja eRačuna u B2B segmentu na bezgotovinsko poslovanje uz obveznu razmjenu eRačuna.
Na ovoj stranici redovito ćemo ažurirati i sa Vama dijeliti informacije o Fiskaliaciji 2.0.
Ključne prednosti uključuju olakšanje poreznih prijava, smanjenje papirologije, povećanje transparentnosti poslovanja, zaštitu okoliša i prevenciju poreznih prijevara vezanih uz povrat PDV-a.
Najavljeno je smanjenje broja obrazaca, njihovo pred ispunjavanje te značajno administrativno rasterećenje za porezne obveznike.
S odredbama ovog Zakona ukinut će se ili pojednostaviti obveza vođenja obrazaca/prijava:
Pročitaj Više- ukidanje Izvješća o obavljenim donacijama hrane (DON-H)
- ukidanje Knjige izlaznih računa (I-RA)
- ukidanje Posebne evidencije o prodanim dobrima kupcima u okviru putničkog prometa (PDV-F)
- ukidanje Prijave o tuzemnim isporukama s prijenosom porezne obveze (PPO)
- ukidanje Posebne evidencije o primljenim računima (U-RA)
- pojednostavljenje obrasca izvješća o poslovnim događajima s povezanim osobama (PD IPO)
- ukidanje statističkog obrasca (RAD 1G) za male i srednje poduzetnike
- ukidanje obrazaca Zbirna prijava (ZP) i Prijava za stjecanje dobara i primljene usluge iz drugih država članica Europske unije (PDV-S) u trenutku potpunog usklađenja propisa o PDV-u s odredbom Direktive vijeća o izmjeni Direktive 2006/112/EZ u pogledu pravila o PDV-u za digitalno doba
- pojednostavljenje ostalih poreznih postupaka kao primjerice Specifikacije nepovezanih uplata.
eRačun
eRačun je elektronički račun koji se izdaje, šalje i zaprima u strukturiranom obliku i na taj način omogućava automatsku obradu.
Uvođenjem eRačuna poduzetnik povećava brzinu zaprimanja i obrade, smanjuje ljudsku pogrešku, osigurava brže plaćanje te doprinosi ekološkoj zaštiti.
Za izdavatelje računa, prednosti uključuju smanjenje kontrole zaprimanja računa od strane kupca, eliminaciju troška poštarine, bržu naplatu i sigurnu pohranu u elektroničkoj arhivi.
Za primatelje, prednosti su automatizacija knjiženja eRačuna, smanjenje ljudskih pogrešaka kod knjiženja i sigurnost pohrane u digitalnoj arhivi i eRegistratoru.
Rok za kontrolu računa iznosi 15 radnih dana od dana zaprimanja računa. Ukoliko primatelj nije potvrdio račun nakon 15 dana, račun se smatra zaprimljenim.
|
Obvezni podatci na računu
Pročitaj Više
- datum izdavanja računa
- broj računa
- datum dospijeća plaćanja
- izdavatelj računa
- primatelj računa
- količina, vrsti isporučenih dobara, odnosno količini ili opsegu obavljenih usluga, uključujući klasifikaciju, osim u slučaju računa za predujam
- porezna osnovica za svaku poreznu stopu ili izuzeće, jediničnoj cijeni bez PDV-a i svim popustima ili rabatima ako nisu uključeni u jediničnu cijenu
- stopu PDV-a
- iznos PDV-a koji treba platiti, osim ako se primjenjuje poseban postupak u smislu propisa o PDV-u za koji je taj podatak isključen
- prethodno izdani račun u slučaju ispravka računa ili računu za predujam i
- broj bankovnog računa ili virtualni broj računa izdavatelja eRačuna ili bilo koji drugi identifikator koji nedvosmisleno identificira eRačun izdavatelja za plaćanje.
Izdavatelj eRačuna dužan je u Sustav za fiskalizaciju do 20-og dana u mjesecu za prethodni mjesec, dostaviti slijedeće podatke
Pročitaj Više1. Podatci o naplati
2. datum izdavanja eRačuna
3. broj eRačuna
4. OIB izdavatelja i primatelja eRačuna
5. iznos i način plaćanja
6. datum naplate
Što treba pripremiti?
- Artikli: pregledajte šifrarnik, artikle koje ne koristite označite kao neaktivne
- KPD: artikle i usluge povezati s KPD-om
- Dokumenti: pregledati dokumente koji se koriste za račune - npr. razdvojiti got. od transkacijskog računa
- OIB zaposlenika: potrebno je upisati OIB svakog djelatnika koji izdaje račun
- Posrednika za slanje eRačuna: potrebno je izabrati posrednika preko kojeg ćete slati eRačune
Dokumenti
- Šifra dokumenta: bitna za ispravnost slanja eRačuna
- Kod tipa dokumenta: račun mora imati kod (šifru) tipa (vrste) računa
Najčešći kodovi koji se koriste za račun su: Tipovi poslovnog procesa: Savjet! Zbog slijednosti svake vrste računa potrebno je pregledati dokumente koji se koriste za račune - npr. razdvojiti gotovinski od transakcijskog računa, domaćih od ino računa te računa za predujam od računa.
Pročitaj Više
Pročitaj Više
Klasifikacija proizvoda po djelatnostima - KPD
Kao obvezna klasifikacija proizvoda propisuje se Klasifikacija proizvoda po djelatnostima - KPD čiji registar održava Državni zavod za statistiku. Naime, ovdje se u pravilu radi o jednokratnoj obvezi koja se mora izvršiti prije početka obveznog izdavanja eRačuna. Jednom uspostavljen sustav klasifikacije mijenja se samo u slučaju promjene ili dodavanje novih proizvoda (roba ili usluga).
- Podatke o stavci proizvoda (robe i usluge) s eRačuna obveznici fiskalizacije eRačuna su dužni povezati s ispravnom šifrom klasifikacije s najmanje šest znamenki.
- Ako stavke nisu klasificirane, eRačun neće proći fiskalizaciju
- Ako su stavke klasificirane sa šiframa koje ne spadaju u vaše prijavljene djelatnosti, moguće su kazne
Klasifikaciju možete pronaći na KLASUS pod PROIZVODI - -> KPD klasifikacija, verzija KPD 2025, Razina Potkategorije ili na linku Klasifikacija proizvoda po djelatnostima - KPD
Možete snimiti xls file.
|
FiskAplikacija
FiskAplikacija je aplikacija koja će omogućit pregled svih podataka iz sustava fiskalizacije, uvid u informativnu prijavu PDV-a i uvid u status eRačuna (zaprimljen/naplaćen/odbijen). Razviti će je Porezna uprava te će biti besplatna, dostupna svim poslovnim subjektima.
|
AMS Sustav
Adresar metapodatkovnog sustava je sustav koji sadrži podatke o identifikatoru i pripadajućem MPS-u poreznog obveznika. Cilj ovog adresara je omogućiti izdavateljima eRačuna pronalazak adrese primatelja eRačuna, a sustavom upravlja Ministarstvo financija, Porezna uprava.
Potrebni podaci za registraciju su: OIB, naziv, adresa primatelja eRačuna, identifikator primatelja eRačuna, naziv informacijskog posrednika, identifikator informacijskog posrednika, naziv, adresa i kontakt poslovne jedinice.
|
Arhiv eRačuna
Rok čuvanja eRačuna istovjetan je s rokom kojeg propisuje propis koji uređuje računovodstvo, a iznosi 11 godina te počinje teći istekom poslovne godine na koju se eRačun odnosi.
Sličnosti i razlike fiskalizacije (B2C) i fiskalizacije 2.0 (B2B i B2G)
Na slikama je prikazana usporedba fiskalizacije u krajnjoj potrošnji i fiskalizacije e-računa
Model fiskalizacije u krajnjoj potrošnji | Model fiskalizacije eRačua |
![]() |
Više o usporedbi pogledajte OVDJE
Rokovi
- od 1. rujna 2025. o svi obveznici razmjene eRačuna i informacijski posrednici imat će mogućnost testirati sposobnost vlastitih sustava za razmjenu eRačuna, fiskalizaciju eRačuna i eIzvještavanje kako bi bili spremni na primjenu ovog Zakona od 1. siječnja 2026.
- Gotovinski računi B2C - za B2B je plaćanje moguće gotovinom do 700 EUR ili karticom, a za R1 račune potrebno je poslati OIB - od 1. siječnja 2026. uvodi se obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za porezne obveznike u sustavu PDV-a uz obvezu zaprimanja eRačuna za trgovačka društva, obrtnike, slobodna zanimanja, državni proračun, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunske i izvanproračunske korisnike državnog proračuna i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika koji nisu u sustavu PDV-a
- Gotovinski računi B2C - potrebno fiskalizirati račun prema krajnjim potrošačima neovisno o načinu plaćanja odnosno fiskalizira se i transakcijski račun - od 1. siječnja 2027. godine uvodi se obveza izdavanja eRačuna za trgovačka društva, obrtnike, slobodna zanimanja, državni proračun i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunske i izvanproračunske korisnike državnog proračuna i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika koji nisu u sustavu PDV-a.
Dakle, od 1. siječnja 2026. papirnati račun postepeno se zamjenjuje eRačunom, do pune primjene eRačuna od 1. siječnja 2027.
Webinari
Webinar Fiskalizacija 2.0. za knjigovodstve servise
Webinar Fiskalizacija 2.0. za poduzeća i obrte
Zaključak
Kada ti život da limune napravi limunadu!
Uvođenje eRačuna kao standard za B2B poslovanje od 2026. godine iskoristite za podizanje stupnja automatizacije i digitalizacije poslovanja, riješite se ručnog unosa i prašnjavih registratora
Mnogi poduzetnici već koriste eRačun i znaju koje su njegove prednosti i kod slanja i kod primanja, a one koji još ne koriste pozivamo da i prije krajnjeg roka uvođenja unaprijede svoje poslovanje i implementiraju eRačun.

30 godina s Vama!
Nema savršenog programa, svaka naša nova
verzija je samo potvrda da uvijek može bolje
prodaja@micronic.hr
021/468-001
VRIJEME JE ZA NOVA RJEŠENJA