




napravi limunadu!
→ Svi poslovni subjekti obvezni su na zaprimanje e-računa.
→ Obveza i slanja e-računa odnosi se na poslovne subjekte u B2B segmentu.
→ Posrednik prijavljuje poslovni subjekt u AMS a poslovni subjekt će isto potvrditi kroz FiskAplikaciju
→ Klasifikaciji podliježu isključivo artikli i usluge navedeni na izlaznim B2B računima.
→ Rokovi:
do 31.12.2025. - izabrati posrednika za slanje i primanje eRačuna
Preporuka je napraviti prije krajnjeg roka.
od 01.01.26 - svi subjekti imaju obvezu zaprimanja e-računa, a B2B subjekti i slanje e-računa
od 01.01.2027. - svi subjekti imaju obvezu i slanja i zaprimanja e-računa
Nastavite na idući slajd za sažetak najvažnijeg.
→ Artikli: pregledajte šifrarnik, artikle koje ne koristite označite kao neaktivne
→ KPD: artikle i usluge povezati s KPD-om
→ Dokumenti: pregledati dokumente koji se koriste za račune - npr. razdvojiti got. od transkacijskog računa
→ OIB zaposlenika: potrebno je upisati OIB svakog djelatnika koji izdaje račun
→ Posrednika za slanje eRačuna: potrebno je izabrati posrednika preko kojeg ćete slati eRačune
→ Automatsko knjiženje ulaznih i izlaznih eRačuna
• čak i kada klijent koristi drugi program za izdavanje računa,
• jednostavno se povežite se IP klineta i svi računi su kod Vas
→ Učitavanje i automatsko knjiženje eRačuna iz MIKROeRAČUN
→ Ugrađeni OCR za skeniranje i automatsko knjiženje papirnatih računa
• bez ručnog unosa, brzo i točno.
→ Digitalna likvidatura računa
• povezivanje klijenta i računovodstva kroz proces odobravanja prije knjiženja.
Više o prednostima za knjigovodstvene servise
→ B2B (Business-to-Business) – model poslovanja u kojem tvrtke prodaju proizvode ili usluge drugim tvrtkama, a ne krajnjim potrošačima (fizičkim osobama)
→ B2C (Business-to-Consumer) – model poslovanja u kojemu tvrtke prodaju svoje proizvode i usluge izravno krajnjim potrošačima (fizičkim osobama), za njihovu osobnu upotrebu, a ne za daljnju poslovnu prodaju.
→ B2G (Business-to-Government) – poslovni model u kojem poduzeća prodaju robu, usluge ili informacije subjektima pod upravom države, lokalne uprave i samouprave - u B2G odnosima (prema obveznicima javne nabave) eRačune moramo slati još od 2019.
→ Od 1. siječnja 2026. godine transakcijski računi prema krajnjoj potrošnji (kupci-građani) se više ne smiju izdavati u Excelu ni u Wordu jer svaki račun mora biti fiskaliziran u skladu s fiskalizacijom 1.0.
→ Posebno je važno da račun sadrži OIB djelatnika koji provodi fiskalizaciju putem sustava.
→ B2B račune koje izdajete putem excela i worda nije moguće poslati kao e-račun te kao takvi nisu ispravni.
→ Iako se prelazak na računovodstveni softver može činiti kao dodatni korak, on je zapravo ulaganje u jednostavnije, sigurnije i učinkovitije poslovanje.
▸ Za sve dodatne informacije ili ponudu softverskog rješenja kontaktirajte nas!
MICRONIC rješenje
Sveobuhvatno rješenja koja omogućuju tvrtkama usklađivanje sa Zakonskim odredbama o eRačunu i Fiskalizaciji 2,0.
- Trenutno imamo integraciju sa 5 posrednika za eRačun koji su prošli validaciju na Porezne uprave - Popis informacijskih posrednika
FINA, ELETRONIČKI RAČUNI, PONDI (ePoslovanje), ZLATNI RAČUN i DB INFORMATIKA. Birajte prema svojim potrebama najprikladnijeg posrednika bez nametanja i favoriziranja! - Omogućeno jednostavno slanje eRačuna iz aplikacije uz automatsku fiskalizaciju, Dohvat statusa računa sa posrednika.
- Omogućen dohvat, pregled, likvidatura te automatizacija knjiženja primljenih eRačuna.
- Za knjigovdstvene servise preuzimanje i automatsko knjiženje ulaznih i izlaznih eRačuna klijenata jednostavnim povezivanjem sa posrednikom. Nije bitno koji ERP klijent koristi!
- Svi originalni eRačuni dohvaćeni i knjiženi kroz KIS arhiviraju se u XML formatu, jednostavno pohranjivanje i kasniji pristup svim poslanim i primljenim računima, osiguravajući usklađenost s obvezama čuvanja računa. Napredna opcija - Dokument kolektor i eRegistrator
Što treba pripremiti?
- Artikli: pregledajte šifrarnik, artikle koje ne koristite označite kao neaktivne
- KPD: artikle i usluge povezati s KPD-om
- Dokumenti: pregledati dokumente koji se koriste za račune - npr. razdvojiti got. od transkacijskog računa
- OIB zaposlenika: potrebno je upisati OIB svakog djelatnika koji izdaje račun
- Posrednika za slanje eRačuna: potrebno je izabrati posrednika preko kojeg ćete slati eRačune
Fiskalizacija 2.0 (fiskalizacija bezgotovinskih računa)
Drugom fazom fiskalizacije proširit će se obveza evidentiranja eRačuna u B2B segmentu na bezgotovinsko poslovanje uz obveznu razmjenu eRačuna.
Na ovoj stranici redovito ćemo ažurirati i sa Vama dijeliti informacije o Fiskaliaciji 2.0.
Ključne prednosti uključuju olakšanje poreznih prijava, smanjenje papirologije, povećanje transparentnosti poslovanja, zaštitu okoliša i prevenciju poreznih prijevara vezanih uz povrat PDV-a.
Najavljeno je smanjenje broja obrazaca, njihovo pred ispunjavanje te značajno administrativno rasterećenje za porezne obveznike.
S odredbama ovog Zakona ukinut će se ili pojednostaviti obveza vođenja obrazaca/prijava:
Pročitaj Više- ukidanje Izvješća o obavljenim donacijama hrane (DON-H)
- ukidanje Knjige izlaznih računa (I-RA)
- ukidanje Posebne evidencije o prodanim dobrima kupcima u okviru putničkog prometa (PDV-F)
- ukidanje Prijave o tuzemnim isporukama s prijenosom porezne obveze (PPO)
- ukidanje Posebne evidencije o primljenim računima (U-RA)
- pojednostavljenje obrasca izvješća o poslovnim događajima s povezanim osobama (PD IPO)
- ukidanje statističkog obrasca (RAD 1G) za male i srednje poduzetnike
- ukidanje obrazaca Zbirna prijava (ZP) i Prijava za stjecanje dobara i primljene usluge iz drugih država članica Europske unije (PDV-S) u trenutku potpunog usklađenja propisa o PDV-u s odredbom Direktive vijeća o izmjeni Direktive 2006/112/EZ u pogledu pravila o PDV-u za digitalno doba
- pojednostavljenje ostalih poreznih postupaka kao primjerice Specifikacije nepovezanih uplata.
eRačun
eRačun je elektronički račun koji se izdaje, šalje i zaprima u strukturiranom obliku i na taj način omogućava automatsku obradu. Uvođenjem eRačuna poduzetnik povećava brzinu zaprimanja i obrade, smanjuje ljudsku pogrešku, osigurava brže plaćanje te doprinosi ekološkoj zaštiti. Za izdavatelje računa, prednosti uključuju smanjenje kontrole zaprimanja računa od strane kupca, eliminaciju troška poštarine, bržu naplatu i sigurnu pohranu u elektroničkoj arhivi. Za primatelje, prednosti su automatizacija knjiženja eRačuna, smanjenje ljudskih pogrešaka kod knjiženja i sigurnost pohrane u digitalnoj arhivi i eRegistratoru.
- Sve o eRačunu možete pročitati u objavi eRAČUN SVE ŠTO TREBATE ZNATI
Obvezni podatci na računu
Pročitaj Više- datum izdavanja računa
- broj računa
- datum dospijeća plaćanja
- izdavatelj računa
- primatelj računa
- količina, vrsti isporučenih dobara, odnosno količini ili opsegu obavljenih usluga, uključujući klasifikaciju, osim u slučaju računa za predujam
- porezna osnovica za svaku poreznu stopu ili izuzeće, jediničnoj cijeni bez PDV-a i svim popustima ili rabatima ako nisu uključeni u jediničnu cijenu
- stopu PDV-a
- iznos PDV-a koji treba platiti, osim ako se primjenjuje poseban postupak u smislu propisa o PDV-u za koji je taj podatak isključen
- prethodno izdani račun u slučaju ispravka računa ili računu za predujam i
- broj bankovnog računa ili virtualni broj računa izdavatelja eRačuna ili bilo koji drugi identifikator koji nedvosmisleno identificira eRačun izdavatelja za plaćanje.
Izdavatelj eRačuna dužan je u Sustav za fiskalizaciju do 20-og dana u mjesecu za prethodni mjesec, dostaviti slijedeće podatke
Pročitaj Više- Podatci o naplati
- Datum izdavanja eRačuna
- Broj eRačuna
- OIB izdavatelja i primatelja eRačuna
- Iznos i način plaćanja
- Datum naplate
Dokumenti
- Kod dokumenta: označava tip računa
Najčešći kodovi koji se koriste za račun su:
Pročitaj Više
82 – Račun za mjerene usluge
326 – Parcijalni račun
380 – Komercijalni račun
383 – Terećenje
384 – Korektivni račun
386 – Račun za predujam
394 – Račun za leasing
- Poslovni proces: račun mora imati označenu jednu ili više vrsta poslovnog procesa. Oznaka procesa MORA biti navedena (P1,P2,P3,P4,P5,P6,P7,P8,P9,P10,P11,P12,P99)
Tipovi poslovnog procesa:
Pročitaj Više
P1 - Izdavanje računa za isporuke robe i usluga prema narudžbenicama, na temelju ugovora
P2 - Periodično izdavanje računa za isporuke robe i usluga na temelju ugovora
P3 - Izdavanje računa za isporuku prema samostalnoj narudžbenici
P4 - Plaćanje unaprijed (avansno plaćanje)
P5 - Plaćanje na licu mjesta (engl. Sport payment)
P6 - Plaćanje prije isporuke, na temelju narudžbenice
P7 - Izdavanje računa s referencama na otpremnicu
P8 - Izdavanje računa s referencama na otpremnicu i primku
P9 - Odobrenja ili računi s negativnim iznosima, izdani zbog raznih razloga, uključujući i povrat prazne ambalaže
P10 - Izdavanje korektivnog računa (storniranje/ispravak računa)
P11 - Izdavanje djelomičnoga i konačnog računa
P12 - Samoizdavanje računa
P99:Oznaka kupca Proces definiran od strane kupca
Savjet! Zbog slijednosti svake vrste računa potrebno je pregledati dokumente koji se koriste za račune - npr. razdvojiti gotovinski od transakcijskog računa, domaćih od ino računa te računa za predujam od računa.
Klasifikacija proizvoda po djelatnostima - KPD
Kao obavezan element slanja računa u Fiskalizaciji 2.0 propisuje se Klasifikacija proizvoda po djelatnostima - KPD čiji registar održava Državni zavod za statistiku. Naime, ovdje se u pravilu radi o jednokratnoj obvezi koja se mora izvršiti prije početka obveznog izdavanja eRačuna. Jednom uspostavljen sustav klasifikacije mijenja se samo u slučaju promjene ili dodavanje novih proizvoda (roba ili usluga).
- Podatke o stavci proizvoda (robe i usluge) s eRačuna obveznici fiskalizacije eRačuna su dužni povezati s ispravnom šifrom klasifikacije s najmanje šest znamenki.
- Ako stavke nisu klasificirane, eRačun neće proći fiskalizaciju
- Ako su stavke klasificirane sa šiframa koje ne spadaju u vaše prijavljene djelatnosti, moguće su kazne
Klasifikaciju možete pronaći na KLASUS pod PROIZVODI - -> KPD klasifikacija, verzija KPD 2025, Razina Potkategorije ili na linku KPD
Možete snimiti xls file.
- Šifrarnik klasifikacije integriran je i dostupan - kako ga koristiti možete pročitati u objavi Klasifikacija proizvoda po djelatnostima - KPD
FiskAplikacija
FiskAplikacija je aplikacija koja će omogućit pregled svih podataka iz sustava fiskalizacije, uvid u informativnu prijavu PDV-a i uvid u status eRačuna (zaprimljen/naplaćen/odbijen). Razviti će je Porezna uprava te će biti besplatna, dostupna svim poslovnim subjektima.
AMS Sustav
Adresar metapodatkovnog sustava je sustav koji sadrži podatke o identifikatoru i pripadajućem MPS-u poreznog obveznika. Cilj ovog adresara je omogućiti izdavateljima eRačuna pronalazak adrese primatelja eRačuna, a sustavom upravlja Ministarstvo financija, Porezna uprava.
Potrebni podaci za registraciju su: OIB, naziv, adresa primatelja eRačuna, identifikator primatelja eRačuna, naziv informacijskog posrednika, identifikator informacijskog posrednika, naziv, adresa i kontakt poslovne jedinice.
Posrednik prijavljuje poslovni subjekt u AMS a poslovni subjekt će isto potvrditi kroz FiskAplikaciju
Od excela i worda do računa
Od 1. siječnja 2026. godine transakcijski računi prema krajnjoj potrošnji (kupci-građani) se više ne smiju izdavati u Excelu ni u Wordu jer svaki račun mora biti fiskaliziran u skladu s fiskalizacijom 1.0. Posebno je važno da račun sadrži OIB djelatnika koji provodi fiskalizaciju putem sustava.
B2B račune koje izdajete putem excela i worda nije moguće poslati kao e-račun te kao takvi nisu ispravni.
Iako se prelazak na računovodstveni softver može činiti kao dodatni korak, on je zapravo ulaganje u jednostavnije, sigurnije i učinkovitije poslovanje.
Za sve dodatne informacije ili ponudu softverskog rješenja kontaktirajte nas!
Arhiv eRačuna
Rok čuvanja eRačuna istovjetan je s rokom kojeg propisuje propis koji uređuje računovodstvo, a iznosi 6 godina te počinje teći istekom poslovne godine na koju se eRačun odnosi.
Sličnosti i razlike fiskalizacije (B2C) i fiskalizacije 2.0 (B2B i B2G)
Na slikama je prikazana usporedba fiskalizacije u krajnjoj potrošnji i fiskalizacije e-računa
| Model fiskalizacije u krajnjoj potrošnji | Model fiskalizacije eRačua |
![]() |
|
Više o usporedbi pogledajte OVDJE
Rokovi
- od 1. rujna 2025. o svi obveznici razmjene eRačuna i informacijski posrednici imat će mogućnost testirati sposobnost vlastitih sustava za razmjenu eRačuna, fiskalizaciju eRačuna i eIzvještavanje kako bi bili spremni na primjenu ovog Zakona od 1. siječnja 2026.
- od 1. siječnja 2026. uvodi se obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za porezne obveznike u sustavu PDV-a uz obvezu zaprimanja eRačuna za trgovačka društva, obrtnike, slobodna zanimanja, državni proračun, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunske i izvanproračunske korisnike državnog proračuna i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika koji nisu u sustavu PDV-a
- Gotovinski računi B2C:
- potrebno fiskalizirati račun prema krajnjim potrošačima neovisno o načinu plaćanja odnosno fiskalizira se i transakcijski račun
- za B2B je plaćanje moguće gotovinom do 700 EUR ili karticom, a za R1 račune potrebno je poslati OIB
- Gotovinski računi B2C:
- od 1. siječnja 2027. godine uvodi se obveza izdavanja eRačuna za trgovačka društva, obrtnike, slobodna zanimanja, državni proračun i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunske i izvanproračunske korisnike državnog proračuna i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika koji nisu u sustavu PDV-a.
Dakle, od 1. siječnja 2026. papirnati račun postepeno se zamjenjuje eRačunom, do pune primjene eRačuna od 1. siječnja 2027.
Webinari
Webinar Fiskalizacija 2.0. za knjigovodstve servise
Webinar Fiskalizacija 2.0. za poduzeća i obrte
Webinar Fiskalizacija 2.0 praktična primjena
Zaključak
Kada ti život da limune napravi limunadu!
Uvođenje eRačuna kao standard za B2B poslovanje od 2026. godine iskoristite za podizanje stupnja automatizacije i digitalizacije poslovanja, riješite se ručnog unosa i prašnjavih registratora
Mnogi poduzetnici već koriste eRačun i znaju koje su njegove prednosti i kod slanja i kod primanja, a one koji još ne koriste pozivamo da i prije krajnjeg roka uvođenja unaprijede svoje poslovanje i implementiraju eRačun.
30 godina s Vama!
Nema savršenog programa, svaka naša nova
verzija je samo potvrda da uvijek može bolje
prodaja@micronic.hr
021/468-001
VRIJEME JE ZA NOVA RJEŠENJA

