Micronic d.o.o., Osječka 12a, 21000 Split
Tel: 021/468-001, 021/468-002 i 021/468-003

Fiskalizacija 2.0

Uvod

Projekt Fiskalizacija 2.0 ima za cilj implementaciju sustava zaprimanja i slanja eRačuna u B2B segmentu, izvješćivanje PU u realnom vremenu,  omogućiti digitalizaciju računovodstva i olakšati poslovanje poduzetnicima.

Njime će se propisati jedinstveni porezni i pravni okvir za:

  1. fiskalizaciju svih računa kod krajnje potrošnje u segmentu B2C (engl. Business to Consumer)
  2. izdavanje i fiskalizaciju eRačuna između poreznih obveznika u segmentu B2B (engl. Business to Business)
  3. fiskalizaciju računa izdanih između poreznih obveznika i javnih tijela u segmentu B2G (engl. Business to Government)

Ključne prednosti uključuju olakšanje poreznih prijava, smanjenje papirologije, povećanje transparentnosti poslovanja, zaštitu okoliša i prevenciju poreznih prevara.

MICRONIC rješenje

Pomno pratimo objave Zakonodavca vezano za Fiskalizaciju 2.0, već sada imamo sveobuhvatna rješenja koja omogućuju tvrtkama usklađivanje sa do sada poznatim Zakonskim odredbama o eRačunu.

  • Integracija sa 9 posrednika za eRačun, kao osnova buduće fiskalizacije B2B računa. Birajte prema svojim potrebama najprikladnijeg posrednika bez nametanja i favoriziranja!
  • Omogućeno jednostavno slanje eRačuna iz aplikacije uz kontrolu zaprimanja.
  • Omogućen dohvat, pregled i automatizacija knjiženja primljenih računa.
  • Svi originalni eRačuni dohvaćeni i knjiženi kroz KIS arhiviraju se u XML formatu, što omogućava jednostavno pohranjivanje i kasniji pristup svim poslanim i primljenim računima, osiguravajući usklađenost s obvezama čuvanja računa.

Fiskalizacija 2.0 (fiskalizacija bezgotovinskih računa)

Drugom fazom fiskalizacije proširit će se obveza evidentiranja eRačuna u B2B segmentu na bezgotovinsko poslovanje uz obveznu razmjenu eRačuna.

Na ovoj stranici redovito ćemo ažurirati i sa Vama dijeliti informacije o Fiskaliaciji 2.0.

Ključne prednosti uključuju olakšanje poreznih prijava, smanjenje papirologije, povećanje transparentnosti poslovanja, zaštitu okoliša i prevenciju poreznih prijevara vezanih uz povrat PDV-a.
Najavljeno je smanjenje broja obrazaca, njihovo pred ispunjavanje te značajno administrativno rasterećenje za porezne obveznike.

S odredbama ovog Zakona ukinut će se ili pojednostaviti obveza vođenja  obrazaca/prijava:

Pročitaj Više

  1. ukidanje Izvješća o obavljenim donacijama hrane (DON-H)
  2. ukidanje Knjige izlaznih računa (I-RA)
  3. ukidanje Posebne evidencije o prodanim dobrima kupcima u okviru putničkog prometa (PDV-F)
  4. ukidanje Prijave o tuzemnim isporukama s prijenosom porezne obveze (PPO)
  5. ukidanje Posebne evidencije o primljenim računima (U-RA)
  6. pojednostavljenje obrasca izvješća o poslovnim događajima s povezanim osobama (PD IPO)
  7. ukidanje statističkog obrasca (RAD 1G) za male i srednje poduzetnike
  8. ukidanje obrazaca Zbirna prijava (ZP) i Prijava za stjecanje dobara i primljene usluge iz drugih država članica Europske unije (PDV-S) u trenutku potpunog usklađenja propisa o PDV-u s odredbom Direktive vijeća o izmjeni Direktive 2006/112/EZ u pogledu pravila o PDV-u za digitalno doba
  9. pojednostavljenje ostalih poreznih postupaka kao primjerice Specifikacije nepovezanih uplata.

eRačun

eRačun je elektronički račun koji se izdaje, šalje i zaprima u strukturiranom obliku i na taj način omogućava automatsku obradu.
Uvođenjem eRačuna poduzetnik povećava brzinu zaprimanja i obrade, smanjuje ljudsku pogrešku, osigurava brže plaćanje te doprinosi ekološkoj zaštiti.

Za izdavatelje računa, prednosti uključuju smanjenje kontrole zaprimanja računa od strane kupca, eliminaciju troška poštarine, bržu naplatu i sigurnu pohranu u elektroničkoj arhivi.
Za primatelje, prednosti su automatizacija knjiženja eRačuna, smanjenje ljudskih pogrešaka kod knjiženja i sigurnost pohrane u digitalnoj arhivi i eRegistratoru.

Rok za kontrolu računa iznosi 15 radnih dana od dana zaprimanja računa. Ukoliko primatelj nije potvrdio račun nakon 15 dana, račun se smatra zaprimljenim. 

  • Dodat ćemo dugme Prihvati i Odbij eRačun. Time se automatski generira i šalje povratna informacija posredniku, čime se ispunjava zahtjev procesa kontrole eRačuna.

Obvezni podatci na računu
Pročitaj Više

  1. datum izdavanja računa
  2. broj računa
  3. datum dospijeća plaćanja
  4. izdavatelj računa
  5. primatelj računa
  6. količina, vrsti isporučenih dobara, odnosno količini ili opsegu obavljenih usluga, uključujući klasifikaciju, osim u slučaju računa za predujam
  7. porezna osnovica za svaku poreznu stopu ili izuzeće, jediničnoj cijeni bez PDV-a i svim popustima ili rabatima ako nisu uključeni u jediničnu cijenu
  8. stopu PDV-a
  9. iznos PDV-a koji treba platiti, osim ako se primjenjuje poseban postupak u smislu propisa o PDV-u za koji je taj podatak isključen
  10. prethodno izdani račun  u slučaju ispravka računa ili računu za predujam i
  11. broj bankovnog računa ili virtualni broj računa izdavatelja eRačuna ili bilo koji drugi identifikator koji nedvosmisleno identificira eRačun izdavatelja za plaćanje.

Izdavatelj eRačuna dužan je u Sustav za fiskalizaciju do 20-og dana u mjesecu za prethodni mjesec, dostaviti slijedeće podatke

Pročitaj Više

1. Podatci o naplati
2. datum izdavanja eRačuna
3. broj eRačuna
4. OIB izdavatelja i primatelja eRačuna
5. iznos i način plaćanja
6. datum naplate

Što treba pripremiti?

  1. Artikli: pregledajte šifrarnik, artikle koje ne koristite označite kao neaktivne
  2. KPD: artikle i usluge povezati s KPD-om
  3. Dokumenti: pregledati dokumente koji se koriste za račune - npr. razdvojiti got. od transkacijskog računa
  4. OIB zaposlenika: potrebno je upisati OIB svakog djelatnika koji izdaje račun
  5. Posrednika za slanje eRačuna: potrebno je izabrati posrednika preko kojeg ćete slati eRačune

Dokumenti

  • Šifra dokumenta: bitna za ispravnost slanja eRačuna
  • Kod tipa dokumenta: račun mora imati kod (šifru) tipa (vrste) računa

Najčešći kodovi koji se koriste za račun su:
Pročitaj Više

  • 82 – Račun za mjerene usluge
  • 326 – Parcijalni račun
  • 380 – Komercijalni račun
  • 383 – Terećenje
  • 384 – Korektivni račun
  • 386 – Račun za predujam
  • 394 – Račun za leasing

  • Poslovni proces: oznaka procesa MORA biti navedena (P1,P2,P3,P4,P5,P6,P7,P8,P9,P10,P11,P12,P99)

Tipovi poslovnog procesa:
Pročitaj Više

  • P1 - Izdavanje računa za isporuke robe i usluga prema narudžbenicama, na temelju ugovora
  • P2 - Periodično izdavanje računa za isporuke robe i usluga na temelju ugovora
  • P3 - Izdavanje računa za isporuku prema samostalnoj narudžbenici
  • P4 - Plaćanje unaprijed (avansno plaćanje)
  • P5 - Plaćanje na licu mjesta (engl. Sport payment)
  • P6 - Plaćanje prije isporuke, na temelju narudžbenice
  • P7 - Izdavanje računa s referencama na otpremnicu
  • P8 - Izdavanje računa s referencama na otpremnicu i primku
  • P9 - Odobrenja ili računi s negativnim iznosima, izdani zbog raznih razloga, uključujući i povrat prazne ambalaže
  • P10 - Izdavanje korektivnog računa (storniranje/ispravak računa)
  • P11 - Izdavanje djelomičnoga i konačnog računa
  • P12 - Samoizdavanje računa
  • P99:Oznaka kupca Proces definiran od strane kupca

Savjet! Zbog slijednosti svake vrste računa potrebno je pregledati dokumente koji se koriste za račune - npr. razdvojiti gotovinski od transakcijskog računa, domaćih od ino računa te računa za predujam od računa.

Klasifikacija proizvoda po djelatnostima - KPD

Kao obvezna klasifikacija proizvoda propisuje se Klasifikacija proizvoda po djelatnostima - KPD čiji registar održava Državni zavod za statistiku. Naime, ovdje se u pravilu radi o jednokratnoj obvezi koja se mora izvršiti prije početka obveznog izdavanja eRačuna. Jednom uspostavljen sustav klasifikacije mijenja se samo u slučaju promjene ili dodavanje novih proizvoda (roba ili usluga).

  • Podatke o stavci proizvoda (robe i usluge) s eRačuna obveznici fiskalizacije eRačuna su dužni povezati s ispravnom šifrom klasifikacije s najmanje šest znamenki.
  • Ako stavke nisu klasificirane, eRačun neće proći fiskalizaciju
  • Ako su stavke klasificirane sa šiframa koje ne spadaju u vaše prijavljene djelatnosti, moguće su kazne

Klasifikaciju možete pronaći na KLASUS pod PROIZVODI - -> KPD klasifikacija, verzija KPD 2025, Razina Potkategorije ili na linku Klasifikacija proizvoda po djelatnostima - KPD
Možete snimiti xls file.

  • Šifrarnik klasifikacije biti će integriran i dostupan do kraja lipnja

FiskAplikacija

FiskAplikacija je aplikacija koja će omogućit pregled svih podataka iz sustava fiskalizacije, uvid u informativnu prijavu PDV-a i uvid u status eRačuna (zaprimljen/naplaćen/odbijen). Razviti će je Porezna uprava te će biti besplatna, dostupna svim poslovnim subjektima.

  • Čekamo detalje, ako bude moguće povezat ćemo KIS s aplikacijom za provjeru podataka

AMS Sustav

Adresar metapodatkovnog sustava je sustav koji sadrži podatke o identifikatoru i pripadajućem MPS-u poreznog obveznika. Cilj ovog adresara je omogućiti izdavateljima eRačuna pronalazak adrese primatelja eRačuna, a sustavom upravlja Ministarstvo financija, Porezna uprava. 

Potrebni podaci za registraciju su: OIB, naziv, adresa primatelja eRačuna, identifikator primatelja eRačuna, naziv informacijskog posrednika, identifikator informacijskog posrednika, naziv, adresa i kontakt poslovne jedinice.

  • A mi ćemo to iskoristiti za dohvat podataka o poslovnim subjektima iz ovog registra. Prednost: bit će svi poslovni subjekti, a ne samo trgovačka društva kao u sudskom registru.

Arhiv eRačuna

Rok čuvanja eRačuna istovjetan je s rokom kojeg propisuje propis koji uređuje računovodstvo, a iznosi 11 godina te počinje teći istekom poslovne godine na koju se eRačun odnosi.

Sličnosti i razlike fiskalizacije (B2C) i fiskalizacije 2.0 (B2B i B2G)

Na slikama je prikazana usporedba fiskalizacije u krajnjoj potrošnji i fiskalizacije e-računa

Model fiskalizacije u krajnjoj potrošnji Model fiskalizacije eRačua

Više o usporedbi pogledajte OVDJE

Rokovi

  • od 1. rujna 2025. o svi obveznici razmjene eRačuna i informacijski posrednici imat će mogućnost testirati sposobnost vlastitih sustava za razmjenu eRačuna, fiskalizaciju eRačuna i eIzvještavanje kako bi bili spremni na primjenu ovog Zakona od 1. siječnja 2026.
    - Gotovinski računi B2C -  za B2B je plaćanje moguće gotovinom do 700 EUR ili karticom, a za R1 račune potrebno je poslati OIB
  • od 1. siječnja 2026.  uvodi se obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za porezne obveznike u sustavu PDV-a uz obvezu zaprimanja eRačuna za trgovačka društva, obrtnike, slobodna zanimanja, državni proračun, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunske i izvanproračunske korisnike državnog proračuna i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika koji nisu u sustavu PDV-a
    - Gotovinski računi B2C - potrebno fiskalizirati račun prema krajnjim potrošačima neovisno o načinu plaćanja odnosno fiskalizira se i transakcijski račun
  • od 1. siječnja 2027. godine uvodi se obveza izdavanja eRačuna za trgovačka društva, obrtnike,  slobodna zanimanja, državni proračun i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunske i izvanproračunske korisnike državnog proračuna i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika koji nisu u sustavu PDV-a.

Dakle, od 1. siječnja 2026. papirnati račun postepeno se zamjenjuje eRačunom, do pune primjene eRačuna od 1. siječnja 2027.

Webinari

Webinar Fiskalizacija 2.0. za knjigovodstve servise

Webinar Fiskalizacija 2.0. za poduzeća i obrte

 

Zaključak

Kada ti život da limune napravi limunadu!
Uvođenje eRačuna kao standard za B2B poslovanje od 2026. godine iskoristite za podizanje stupnja automatizacije i digitalizacije poslovanja, riješite se ručnog unosa i prašnjavih registratora

Mnogi poduzetnici već koriste eRačun i znaju koje su njegove prednosti i kod slanja i kod primanja, a one koji još ne koriste pozivamo da i prije krajnjeg roka uvođenja unaprijede svoje poslovanje i implementiraju eRačun.

30 godina s Vama!

Nema savršenog programa, svaka naša nova
verzija je samo potvrda da uvijek može bolje
prodaja@micronic.hr 021/468-001

VRIJEME JE ZA NOVA RJEŠENJA