ROBNO KNJOGOVODSTVO Zaključak godine, inventura i nova poslovna godina
NOVA POSLOVNA GODINA
Pokretanjem programa u novoj poslovnoj godini aktivna je nova poslovna godina 2018. Odabirom poslovne godine 2017 pristupate svojim podacima (program ih pamti i uvijek se možete vratiti u prethodne godine). Možete knjižiti sve potrebne dokumente i inventuru u prošloj godini istovremeno sa radom u novoj poslovnoj godini.
Za nesmetan nastavak rada u novoj poslovnoj godini dovoljno je samo prenijeti donose iz 2017 te normalno nastaviti raditi – jako bitno za sve korisnike koji imaju kase i one koji žele odmah izdavati izlazne dokumente u 2018. Donos koji ste donijeli možete n puta ponovo donijeti iz 2017.
Arhiviranje je uvijek potrebno i preporučujemo bez obzira što program dozvoljava rad u više poslovnih godina istovremeno.
ULAZ / KNJIŽENJA / ZAKLJUČIVANJE – prijenos DONOSA (inventure robe) u novu poslovnu godinu
ZAKLJUČI – PRENESI DONOS U NOVU POSLOVNU GODINU – opcija ZAKLJUČI prenosi inventurno stanje u novu poslovnu godinu. Otvara se prozor sa početnim datumom nove poslovne godine i praznim poljem za definiciju dokumenta donosa. Tipkom ENTER dobit ćete listu definiranih dokumenata. Obično se za donos koriste dokumenti INV i INM, odnosno dokumenti koji u svojoj definiciji imaju oznaku DOKUMENT DONOSA.
ZAKLJUČAK – PRIJENOS INVENTURNOG STANJA NE UTJEČE NA PODATKE U 2017, SAMO PRENOSI STANJE SA ZALIHA PRETHODNE GODINE U DOKUMENT DONOSA NA 01.01.2018.
Za rad u tekućoj 2017 godini potrebno je samo na glavnoj masci programa ODABRATI poslovnu godinu 2018. U slučaju naknadnih izmjena u robnom knjigovodstvu u 2017 i posljedično promjene stanja zaliha donos (inventuru) u novu poslovnu godinu možete ponovno prenijeti n puta na isti način – opcija ZAKLJUČIVANJE kreira dokument donosa/početnog stanja u novu poslovnu godinu.
SAVJET
Ako želite odmah početi raditi u tekućoj godini uz istovremeno knjiženje u PRETHODNOJ godini koristit ćete opciju ZAKLJUČI za prijenos stanja zalihe roba i kreiranje dokumenta donosa sa trenutnim stanjem. Promjenom poslovne godine na glavnoj masci programa radit ćete u obje poslovne godine istovremeno. Kada riješite stanje zaliha u 2017 ponovno pokrenite opciju ZAKLJUČI i kreirajte novi dokument Donosa sa 01.01.2018, a dokument koji ste već napravili poništite tako da imate samo jedan dokument Donosa. Ponovni prijenos donosa možete napraviti n puta.
Usklađivanje robnog i materijalnog knjigovodstva – za veleprodaje i maloprodaje koje vode robne kartice
U meniju KNJIŽENJA opcija ZAKLJUČIVANJE dobit ćete tabelu s artiklima i knjigovodstvenim stanjem. Inicijalno su prikazani svi artikli na zalihama bez obzira na njihovo stanje, a moguće je odabrati – filtrirati prikaz zaliha većih, jednakih ili manjih od 0 – “><= 0”
Tipkom F7 – SUMA dobit će te usporedno vrijednost knjige popisa i vrijednost zaliha na inventuri. Ukoliko se vrijednosti ne slažu potrebno je :
- Servisirati zap
isnike – ULAZ, meni KNJIŽENJE, opcija SERVIS CIJENA, označite SERVISIRANJE ZAPISNIKA.
- Servisirati zalihe – ULAZ, meni KNJIŽENJE, opcija SERVIS CIJENA, označite SERVIS ZALIHA.
Knjiženje inventure Za veleprodaje i maloprodaje koje vode robne kartice
U kolonu INV.KOLIČINA upisujete stanje po inventuri.
PREPORUKA – prije upisivanja odabrati opciju F5-PREPIŠI, automatski će se u kolonu inv.stanje prepisati knjigovodstveno stanje. Ovim odabirom pojednostavnjujete upis jer upisujete inventurno stanje samo kod onih artikala gdje je stanje različito od knjigovodstvenog.
ALT+F5 – PONIŠTI – koristite samo ako želite poništiti cjelokupno upisano inventurno stanje
Tipkom SUMA – F7 dobit ćete obračun – zbroj knjigovodstvenog i stvarnog inventurnog stanja te razliku.
UNOS INVENTURNOG STANJA
Više je načina načina unošenja inventurne količine
- pronađite artikl po bilo kojem kriteriju – nazivu, bar kodu, kataloškom broju, pritisnite tipku F9 – DODAJ i upišite količinu. Isti artikl možete pozvati više puta – ponovno F9 i upišite količinu pronađenu na zalihama, program će automatski zbrojiti sve unešene inventurne količine.
2. Osim tipkom F9-DODAJ inventurno stanje možete upisati i tipkom F12 – PRISTUP gdje upisujete količinu inventurnog stanja, prilikom slijedećg unosa unosite novu, ispravljenu količinu, Program u ovom načinu unosa neće zbrojiti unešenu količinu sa prethodno upisanom količinom već prihvatiti količinu koju upišete.
3. Inventurne količine možete unijeti i kroz neki privremeni dokument u ulazu – (npr. dok. III – ulazni dokumnet koji je podešen da ne ažurira niti zalihe niti knjigu popisa niti se knjiži u financijsko knjigovodstvo). Nakon što unesete cijelu inventuru u pomoćni dokument III – unutar samog dokumenta desnim klikom na stavke odaberite opciju ‘Prenesi u inventurnu količinu’.
Odaberite način unosa koji Vam odgovara.
Kada ste upisali sva inventurna stanja tipkom F7-SUMA dobit ćete usporedno vrijednost zaliha u skladištu – knjigovodstveno stanje skladišta, vrijednost po knjizi popisa, vrijednost proknjižene inventure – stvarnog stanja te inventurnu razliku između knjigovodstvenog i stvarnog stanja inventure.
Tipkom F8-ISPIS izlistat ćete upisano inventurno stanje sa iskazanim knjigovodstvenim i stvarnim stanjem, viškovima ili manjkovima po svakom artiklu te vrijednosno za ukupne zalihe. Moguće je posebno izlistati manjak i višak označavanjem opcija na prozoru ispisa.
Odabirom raznih opcija ispisa dobit ćete izvještaj koji Vam odgovara,
Kada su sve radnje oko usklađenja i knjiženja inventurnog stanja obavljene tipkom F3-KNJIŽENJE proknjižit ćete inventuru – stvarno stanje proknjižit će se na zalihe uz istovremeno knjiženje inventurnih razlika u materijalnom. Inicijalno je otvoren dokument INM ili INV (ovisno da li se radi o maloprodaji ili veleprodaji).
Knjiženje inventure – Za maloprodaje koje ne vode robne kartice
Inventuru u maloprodaji u kojoj se ne vode – nisu bitne robne kartice, knjižite u opciji ZAKLJUČAK / MALOPRODAJA. Unesite inventurno stanje na gore opisani način – koristeći tipke F9-DODAJ ili F12-PRISTUP. Kad ste unijeli inventurne količine pokrenite opciju F3 – INVENTURNE RAZLIKE.
Odaberite dokument za knjiženje inventurnih razlika – klikom na ENTER dobit ćete listu definiranih dokumenata, iz lsite odaberite dokument IZM (ako ga nema otvorite novi dokument primejrice IZM, važno je samo definirati da je dokument ulazni, da ima negativan predznak, da ažurira zalihe ali ne ulazi u knjigu popisa).
Ovim dokumentom će se na zalihama proknjižiti izlaz u robnom knjigovodstvo (razlika ulaza i inventurnog stanja) koji nije bio knjižen tijekom godine, odnosno bio je knjižen vrijednosno. Nakon toga idete na zaključivanje te poslovne jedinice i prenosite donos – inventurno stanje u novu poslovnu godinu.
ŠTO U SLUČAJU KAD STE NASTAVILI RADITI U TEKUĆOJ GODINI A INVENTURU STE UNJELI RANIJE?
Ukoliko ste inventuru unosili na datum različit (raniji) od trenutnog, a količina na zalihama se mjenjala potrebno je ulaz/knjiženja/zaključivanje godine kliknuti na dugme invenuturne razlike (F3) i unijeti datum popisa robe i kliknuti na opciju unesi količinu na datum. Program će tom opcijom vratiti zalihe na taj datum, isprintajte na ispis (F8) inventurne razlike (viškove i manjkove) i proknjižite inventurnu razliku na taj datum s dokumentom INM ili INV.
VAŽNO!! Nakon prethodno obavljenih radnji potrebno je napraviti servis zaliha ulaz/knjiženja/servis cijena – staviti kvačicu na servis zaliha i kliknuti na OK da bi se količine na zalihama vratile na trenutne.
MALOPRODAJE KOJE IMAJU UVEZANU KASU SA ROBNIM KNJIGOVODSTVOM – za svaki slučaj pokrenite SERVIS PROMETA u aplikaciji KASA za 2017 godiinu kako bi bili sigurni da su svi dokumenti dnevnog utrška preneseni iz kase u robno knjigovodstvo maloprodaje.
- Dana 28. prosinca 2017.
0 Comments